http://farhana-sasteradalammultimedia.blogspot.com/

Thursday, July 29, 2010

SIAPA SEDAR....

Siapa sedar akan kehadiranku disisi..
Siapa sedar akan kepentinganku bila ingin bangun berdiri..
Siapa sedar bila aku murung bersendiri…
Kerna …
Tiada siapa sedar akan diri ini..
Siapa mengerti dunia aku hitam dan kelabu..
Adakah seperti insan lain yg lbh teruk dr ku..
Siapa sedar hati ini kerap terluka tanpa ubatnya…
Ku xsangka rupanya diri ini hanya sampingan..
Ku xsgka selama ini dunia yg kau cipta seperti bebayang hitam..
Aku cuba..aku mengerti mksud tersiramut itu…
Mahukan kebebasan…kasih syg…pengertian…
Tapi..untuk apa…jika pengertian itu hanya tertumpah pada dirimu..
Aku? Bagaimana..? siapa sedar akan aku disini…
Adakah hidupku terlalu bahgia dan berbeda dgn kehidupanmu..?
Adilkah semua ini..
Ya! Kau ada adik..keluarga..sahabat yg harus kau fahami…
Dan aku…aku sbg kekasihmu…siapa yg harus mengerti…
Hanya aku yg seharusnya mengerti akan dirimu…
Dan aku akan ubati segala kepedihan dirimu…

Siapa sedar akan jiwaku ini…
Penawar nya adalah kamu…
Dan seluruh jiwa dan nafasku ini utk DIA..
Siapa sedar…kerinduan ini….sgt pedih …
Penjelasanku disalah erti…
Pertuturanku kini sudah menjadi duri ..
Aku pasrah…jika ini yg kau mahu..
Aku sanggup..pergi demi keselesaanmu disamping mereka..

Aku tahu..kau menyayangiku lebih drp segalanya..
Begitu juga diriku…
Izinkan aku berundur sejenak…
Mencari kau yg dahulu…

Hanna~
12.59 a.m khamis

No comments:

Post a Comment