http://farhana-sasteradalammultimedia.blogspot.com/

Saturday, July 31, 2010

Iltizam..

Satu suasana yang nampak gembira dengan hilaian tawa rakan-rakan dihujung sana.
Aku melihat diriku dari kaki hingga ke kepala..seluruhnya dilengkapi dengan pakaian rasmi jubah. Terlihat dua kanak-kanak berlari menuju kearah Zila sahabatku ketika senang dan susah. Itu adiknya Mila dan Haikal. Keduanya masih berusia seawal 9 dan 12 tahun. Erat..mendakap kakaknya yang memakai jubah sama sepertiku. Aku tersenyum seketika..Ditepi bahagian dewan besar, terlihat Zue bersama ayah dan ibunya..Dia memeluk erat ibunya dan mengalirkan airmata kegembiraan bersama.Aku..hanya memerhati..menanti insan yang tak akan kembali lagi..Kepergian kedua orang tuaku memberikan aku satu iltizam baru untuk lebih berjaya..Ayah..Ibu.. aku tidak akan lemah, aku akan terus maju dan maju...Ini semua untuk ayah dan ibu..restuilah anakmu ini...Tuhanku..tempatkanlah mereka ditempat yang mulia disisiMU..Aku berlalu..menggengam segulung ijazah yang akan kubawa menerokai ilmu dunia dan akhirat..

No comments:

Post a Comment